piątek, 19 czerwca 2015

Matcha opera cake

Już od dawna chodziło mi po głowie ciasto z herbatą matcha, ale nie miałam konkretnego pomysłu. Niedawno dostałam sporą ilość zielonej herbaty, co zmotywowało mnie do pieczenia. Opera cake, dlatego że czekolada i migdałowe ciasto to superowe połączenie. A matcha pasuje do nich idealnie.
Ciasto ładnie wygląda i dobrze smakuje, więc chyba spełnia swoją rolę. Z podanych proporcji wyjdą nam cztery spore kawałki (takie, jak na zdjęciu).

Składniki na ciasto:
3 białka
2 łyżki drobnego cukru
100 g cukru pudru
3 jaja
100 g zmielonych migdałów
50 g mąki
20 g miękkiego masła
1 łyżka herbaty matcha

krem czekoladowy:
100 g czekolady deserowej
100+100 ml śmietany 36%

krem matcha:
100 g mascarpone
100 ml śmietany 36%
2 łyżki cukru pudru
1/2 łyżeczki herbaty matcha


Białka ubić na sztywną pianę, dodać 2 łyżki drobnego cukru i ubijać do jego rozpuszczenia. W oddzielnym naczyniu zmiksować jaja z cukrem pudrem i masłem, połączyć z białkami, dodać migdały, mąkę, matchę i delikatnie wymieszać.
Ciasto wylać na dużą, prostokątną blachę (około 35x25 cm) wyłożoną papierem i piec przez 8-10 minut w piekarniku rozgrzanym do 200oC. Po wystudzeniu pokroić na 4 równe prostokąty (będą to 4 blaty ciasta)

Krem czoko: w kąpieli wodnej należy dobrze podrzać 100 ml śmietanki, do niej wrzucić kawałki czekolady i mieszać do momentu całkowitego rozpuszczenia. Zdjąć z wody i wystudzić. Pozostałe 100 ml śmietanki ubić i połączyć z masą czekoladową.
Krem matcha: wszystkie składniki ubijać przez 2-3 minuty do momentu, kiedy nabiorą konsystencji kremu.

Blaty ciasta przełożyć kremami i... w zasadzie to koniec przepisu :).

1 komentarz:

  1. Ciekawy wpis, dobrze wiedzieć, że nie tylko ja przepadam za tym naparem. Herbatę tę odkryłam dzięki mojej przyjaciółce, która poinformowała mnie o wszystkich cennych właściwościach zdrowotnych, jakie posiada matcha herbata. Sklep, w którym udało mi się niedawno zakupić oryginalną herbatę sprowadzaną z Japonii posiada w swej ofercie mnóstwo pysznych i zdrowych herbat, które warto wprowadzić do codziennej diety.

    OdpowiedzUsuń