niedziela, 19 kwietnia 2015

Zupa pieczarkowo-ziemniaczana

Zupa typu low budget :) Jestem kartoflakiem i lubię pieczarki. Początkowo miał być krem z białych warzyw, ale miałam ochotę na pieczarki. Na co dzień nie robię zup, bo wydaje mi się, że nie mam czasu. Trochę sama się oszukuję, bo kremy robi się szybko. Jeśli drobno pokroimy warzywa to zajmie to dosłownie kilkanaście minut. Polecam :)

Składniki (4 porcje):
900 ml bulionu warzywnego
500 g ziemniaków
250 g pieczarek
1 mała cebula
2 ząbki czosnku
100 ml śmietanki
sól, pieprz
prażony słonecznik do posypania
oliwa

Ziemniaki ugotować w bulionie. Oczyszczone, pokrojone pieczarki (kapelusze warto obrać ze skórki) podsmażyć na patelni z cebulą, wrzucić do bulionu wraz z rozgniecionym czosnkiem, gotować przez chwilę i zblendować. Dodać śmietankę, doprawić solą i pieprzem.

To jest wersja typu basic. Można dorzucić świeże zioła np. tymianek, sery (ja bym wrzuciła łyżkę gorgonzoli dla podkręcenia smaku) albo mięsne dodatki typy szynka dojrzewająca czy upieczony boczek :).

Pieczarkowy Tydzień 2015

3 komentarze:

  1. Może i low budżet, ale ja uwielbiam takie smaki. Nie zapomnij dodać do akcji ;)

    OdpowiedzUsuń