poniedziałek, 10 listopada 2014

Piernikowe brownie

Moje pierwsze piernikowe brownie powstało jakiś czas temu przez przypadek. Jak później sprawdziłam w internecie, nie jestem pierwszą osobą, która na to wpadła. Szkoda, bo piernikowe brownie jest fenomenalne. Ten przepis nie daje bardzo wilgotnego ciasta, a jeśli jesteście fanami właśnie takiego - nie ubijajcie białek(!), wrzućcie wszystkie składniki do miski, zmiksujcie i gotowe. Piec wówczas należy maksymalnie 20 minut.
Ja lubię brownie wyrośnięte, suche i wypieczone. Zresztą lubię każde :).


Składniki:
100 g gorzkiej czekolady
100 g masła
100 g mąki
150 g cukru
2 płaskie łyżki kakao
3 jaja
szczypta soli
1/3 łyżeczki mielonego imbiru
1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
1/2 łyżeczki cynamonu
2 łyżeczki przyprawy korzennej do piernika
kilka kropel ekstraktu waniliowego
1/2 szklanki orzechów włoskich


Czekoladę i masło rozpuścić w kąpieli wodnej, odstawić do wystudzenia. Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę z dodatkiem szczypty soli. Do piany stopniowo dodawać cukier ciągle ubijając. Następnie dodać żółtka, rozpuszczone masło z czekoladą, mąkę, kakao, przyprawy i wymieszać wszystkie składniki do uzyskania jednolitej konsystencji. Masę przelać do wyłożonej papierem foremki. Orzechy lekko rozgnieść i wysypać nimi wierzch ciasta. Piec 25-30 minut w temperaturze 180°C.

8 komentarzy:

  1. wygląda apetycznie, taki słodki grzeszek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. o fajne połączenie, moja dwa ulubione ciasta piernik i brownie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jest moje ulubione ciasto odkąd zjadłam pierwszy kawałek :)

      Usuń
  3. Musi smakować obłędnie!
    Pozdrawiam i w wolnym czasie zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne połączenie! cudowne brownie i piernikowa nuta... może na nadchodzące Święta? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak :) wcześniej trzeba zacząć ćwiczyć :D klasyczny piernik jest najlepszy, ale piernikowe brownie jest przepyszne.

      Usuń
  5. Wyrośnięte, suche i wypieczone to dla mnie raczej murzynek niż brownie :) Niemnie, wszystko co z czekoladą jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest suche i wypieczone jak na brownie, nie jak murzynek :). murzynki są lekkie, a brownie to ciężkie ciasto. Po kilku godzinach w lodówce nabrało odrobinę wilgoci i było idealne.
      pozdrawiam :)

      Usuń