wtorek, 26 sierpnia 2014

Ciasto jogurtowe z rabarbarem

Jadłam kiedyś przepyszne ciasto jogurtowe - miękkie i puszyste, ale wilgotne. Idealne! Niestety, produkcja masowa i pewnie świeciło w ciemności. Nie wiem, dlaczego próbuję odtwarzać takie smaki. Chyba mam taką obsesję. Nie zrobiłam tym razem ciasta, które śni mi się po nocach (choć wiem, jak je zrobić), nie próbowałam też odtwarzać tego smaku. Takie tam zwykłe, szybkie ciasto. Ot, co!

Składniki:
70 ml oleju
1 jajko
1/2 szklanki brązowego cukru
skórka otarta z jednej cytryny i sok z 1/2 cytryny
200 g jogurtu greckiego
1 łyżeczka sody oczyszczonej
260 g mąki pszennej
1 laska rabarbaru
Olej, jajo, cukier, sok i skórkę z cytryny zmiksować (można użyć zwykłej trzepaczki, ale mikser jest szybszy). Dodać jogurt oraz przesianą mąkę i sodę, wymieszać do połączenia składników na gładką masę. Powinna być gęsta, nie lejąca. Przełożyć do wyłożonej papierem blaszki, ułożyć kawałki rabarbaru (umytego, obranego). Piec około 40 minut w temperaturze 180°C.
Smacznego!

2 komentarze: